Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

Ευτυχώς που κάτι μου έμεινε από τη Γεωμετρία...

           Στη χώρα μου, που ξεχνάμε λέξεις παλιές όπως Δημοκρατία, Εργασία, Πατρίδα, Υγεία, Αξιοπρέπεια, Ευημερία,... Σύνταγμα, ευτυχώς το πολιτικό δαιμόνιο (όχι το ελληνικό) εφευρίσκει τάχιστα νέες λέξεις για να κρυφτεί, να καλύψει την ανικανότητα, ηλιθιότητα, προδοσία του.
Συνταγματικό Τόξο! Ανατριχίλα με έπιασε στο άκουσμα. Τι είν’ τούτο πάλι! Νέο όπλο; Έψαξα στο γκούγκλη για ορισμό, τίποτα! Σιγή! Άρα θα είναι μυστικό όπλο. Και τι σημαίνει «εκτός συνταγματικού τόξου»; Μυστήριο. Μα ήθελα να μάθω, έπρεπε να μάθω αν ήμουν εντός ή εκτός! Πού ήταν πιο καλά να είμαι; Μέσα ή έξω από το τόξο; Όλοι-όλοι αντάμα κι ο ψωριάρης χώρια; Πήρα σβάρνα συγγενείς, γνωστούς και φίλους: «Τι είναι το συνταγματικό τόξο, ξέρεις; Τι δικαιολογητικά χρειάζονται; Μπήκες στο συνταγματικό τόξο θεία; Μέχρι πότε είναι η προθεσμία;»     Ουδείς γνώριζε για να με διαφωτίσει κι εμένα την αδαή. Θυμήθηκα πως ο οδοντίατρος μου, είχε πει κάποτε για τα δόντια της μικρής πως ήταν εκτός οδοντικού τόξου, και της βάλαμε σιδεράκια. Λες να μας ρίξουν στα σίδερα όσους ήμασταν εκτός; Κρύος ιδρώτας μ’ έλουσε γιατί έχω και μια αλλεργία στα μέταλλα (εκτός της μουσικής, εκεί είμαι λάτρης), και γεμίζω σπυριά και με πιάνει φαγούρα. Χάλια θα γινόμουν. Και αν μέσα ή έξω από το τόξο ήταν κάποιο κόμμα; Ποία η θέσις μου ως ανένταχτη; Τι στο λύκο να κάνω;
Και... τσαφ! Μου ήρθε! Στην αρχή νόμιζα εγκεφαλικό αλλά τελικά ιδέα ήταν. Ή μάλλον θύμηση. Αναλαμπή από τη Γεωμετρία...
Εντός, εκτός και εναλλάξ, δηλαδή είτε μέσα είτε έξω, σκοπό έχουν μόνο την ανταλλαγή καρέκλας. Όχι την αλλαγή, αλλά την ανταλλαγή. Γι’ αυτό και πετούσαν λεκτικά, πέτρες και βέλη δίπλα-δίπλα στο ίδιο τραπέζι καθισμένοι, ενώ περίμεναν να έρθει το επόμενο πιάτο με τις σάρκες μας, τις αξιοπρέπειες μας, το μέλλον μας.
           Εντός τελικά, είναι οι 300 θεατρίνοι, κι εκτός είμαστε όλοι εμείς που πληρώνουμε για την κάκιστη παράσταση. Στα παρασκήνια είναι οι υμέτεροι των, και στις κουΐντες τα κομματόσκυλα!
Τελικά δεν το γλιτώνω το εγκεφαλικό, και όχι τίποτα άλλο, θα το περάσω για ιδέα και δεν θα με προλάβετε σας λέω! Μόνη λύση είναι να τους γράψω στα «εντός-εκτός και επί τα αυτά μου».
Μάρτυρας «κλειδί» η Γεωμετρία!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου